تاثیر اینستاگرام در فروش

برای آشنایی با اهمیت تاثیر اینستاگرام در شبکه های اجتماعی و جذب کاربران کافی ست به روند رشد آمار تعداد کاربران آن نگاه کنیم.

از سال 2014 تا 2017 ، تعداد کابران در اینستاگرام افزایش 357 درصدی داشته و از سپتامبر 2017 تعداد 800 میلیون کاربر فعال در اینستاگرام عضو شده اند!در حال حاضر تعداد تقریبی یک میلیارد کاربر در اینستاگرام وجود دارد که روزانه ۵۰۰ میلیون کاربر در اینستاگرام فعالیت می کنند.
افزایش رشد کاربران در شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام مهمترین علت برای بیان اهمیت حضور و فعالیت در این شبکه اجتماعی هست.

عده ای بر این باورند که اینستاگرام فضایی مناسب برای کسب و کار های B to C است نه کسب و کارهای B to B.به همین دلیل نیازی نیست که شرکتهایی که مشتریان عمده دارند و مستقیما با مصرف کننده نهایی ارتباطی ندارند در اینستاگرام فعالیت کنند.اما اگر حتی این شرکت های بزرگ در اینستاگرام به دنبال فروش محصولاتشان نباشند؛ حداقل می توانند با توجه به این تعداد بالای کاربر در اینستاگرام ارتباط موثری با آنها بر قرار کرده و در جهت توسعه بازاریابی خود فعالیت کنند.

مسیله دیگر در مورد شبکه اجتماعی اینستاگرام افزایش تمایل به خرید در این شبکه است.تعداد کاربرانی که تنها برای مشاهده صفحات فروشگاهی در اینستاگرام حضور پیدا می کنند رو افزایش است.از سوی دیگر تعداد صفحاتی که به قصد انجام تبلیغات برای برند های بزرگ و کوچک؛ شکل می گیرند نیز افزایش یافته است.

می توان گفت تعداد صفحاتی که تنها هدف آنها ایجاد محتوا برای تبلیغات سایر صفحات فروشگاهی اینستاگرام است؛ صرف نظر از نوع محصول و خدمتی که آن را به کاربران معرفی میکنند؛ رو به افزایش است.به نوعی یکی از راه های کسب درامد از اینستاگرام داشتن صفحه تبلیغاتی در این شبکه اجتماعی است.

برخی از علت های اثرگذاری قابل توجه اینستاگرام را می توان به عوامل زیر مرتبط دانست؛

 

  • سادگی و سهولت عضویت در اینستاگرام

ساده بودن عضویت در اینستاگرام

 

نه تنها کاربران عادی و علاقمندان به دنبال کردن صفحات غیر تجاری بلکه افرادی که قصد کسب درامد از اینستاگرام را دارند نیز می توانند به راحتی در این شبکه اجتماعی ثبت نام کنند.همین موضوع منجر به گسترش تعداد کاربران با رویکردهای متفاوت شده است.

 

 

 

 

 

  • سهولت انتقال محتوا در صفحات اطلاع رسانی و فروشگاهی

انتقال محتوا در صفحات اطلاع رسانی و فروشگاهی

 

کسب و کار های عمده و خرد و یا کسب و کارهای خانگی نیز با ابزاری که اینستاگرام در اختیار کاربرانش قرار میدهد؛ به راحتی می توانند محتواهای مورد نظر خود را در اختیار فالوور های خود قرار دهند.

همین سهولت انتقال مفاهیم و محتوا در این شبکه اجتماعی منجر به افزایش تمایل به خرید در اینستاگرام شده است.متخصصان بازاریابی بر این باورند که اینستاگرام سفر خرید مشتری را به نحوی تغییر داده است که برخی از مشتریان حتی برای خرید از وبسایت یک فروشگاه؛ به صفحه اینستاگرامی آن سر زده و سپس خرید خود را انجام میدهند.

این به معنای شکل گیری مشتریان بالقوه و هدایت آنها به انجام خرید نهایی و افزایش امکان تبدیل شدن آنها به مشتریان دایمی می باشد.

 

  • قدرت بالا و امکانات زیاد اینستاگرام برای انجام تبلیغات رسانه ای هدفمند و تخصصی

قدرت بالا و امکانات زیاد اینستاگرام برای انجام تبلیغات رسانه ای

 

از آنجایی که فیس بوک تجربه زیادی در زمینه انجام تبلیغاتی رسانه ای داشته و دارد؛ و یک مرجع تخصصی در انجام مارکتینگ در اینترنت می باشد؛اکنون که اینستاگرام نیز در مالکیت این مجموعه است؛ انتقال تجربیات به خوبی صورت گرفته است.

قابلیتهای اینستاگرام به سرعت در حال افزایش است و همانند فیس بوک می توان در اینستاگرام با توجه به سن؛موقعیت مکانی؛علاقمندی و رفتار مخاطب تبلیغات اثربخشی را انجام داد.

از آنجا که اینستاگرام از همان پلتفرم مدیریت تبلیغات (Ads Manager platform ) مانند فیس بوک استفاده می کند ، تمام قابلیت ردیابی یکسانی را که فیس بوک در اختیار دارد ، اینستاگرام نیز داراست.

این بدان معناست که بسته به اینکه چه هدفی یا اهدافی را دنبال می کنید ، می توانید در اینستاگرام با هر هزینه ای تبلیغات هدفمندی را انجام داد و نتایج حاصل از آن را پایش نمود.

  • امکانات مجزا و مناسب برای هر نوع اکانت در اینستاگرام

امکانات مجزا و مناسب برای هر نوع اکانت در اینستاگرام

 

یکی از علتهای قابل توجه برای کابران در اینستاگرام و از مزایای مهم آن؛ این است که هر کاربر بر اساس هدف منحصر به فرد خود می تواند در این شبکه اجتماعی عضو شده و فعالیت داشته باشد.
اینستاگرام برای کاربرانی که اکانت بیزنسی (business account) دارند امکانات قابل توجهی را در نظر گرفته است که به راحتی می توانند از نحوه عملکرد خود در این شبکه اجتماعی مطلع شوند.
این موضوع هم برای کسب و کارهای کوچک و متوسط و هم برای کسب و کارهای بزرگ قابل استفاده است.

 

یکی از علتهای عمده که کاربران به اینستاگرام اقبال بیشتری دارند این است که تصویر و ویدیو جذابیت بیشتری دارد و در ذهن مخاطب ماندگارتر است.

مشاهده مداوم تصویر مربوط به محصولات و یا خدمات فروشگاه شما یا حتی لوگو تان؛ باعث می شوند مشتریان بالقوه و بالفعل؛ تصویر آن را به یاد بسپارند و در هنگام خرید این امر بسیار مهم و اثرگذار است.چرا که مشتریان در هنگام خرید با مشاهده لوگو فروشگاه شما ناخودآگاه احساس آشنایی بیشتری نموده و محصولات شما را نسب به دیگر رقبایتان ترجیح خواهند داد.

برخی از عوامل مهم در رشد اثرگذاری اینستاگرام نسبت به سایر شبکه های اجتماعی در این مقاله ارایه گردید.به نظر می رسد برای کسب درامد از طریق اینترنت و شبکه های اجتماعی و توسعه کسب و کارهای اینترنتی؛ نمی توان به راحتی اینستاگرام را نادیده گرفت. این اپلیکیشن نه تنها برای کاربران عادی جذاب است بلکه بسیاری از بازاریابان و فروشندگان محصولات و خدمات از اینستاگرام به عنوان منبعی مهم برای انجام فعالیتهای خود استفاده می کنند.

متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *