آموزش تگ قیمت (تگ محصول) در اینستاگرام

شبکه های اجتماعی در ابتدای فعالیت خود برنامه ای برای انجام خرید و فروش در درون شبکه نداشته اند.در این میان اینستاگرام، یکی از شبکه های اجتماعی ست که بر اساس تصویر و ویدیو فعالیت خود را آغاز نمود و کاربران تنها برای مشاهده و یا به اشتراک گذاشتن عکس هایشان وارد این اپلیکیشن می شدند.اما با گذشت زمان امکانات متعدد و با ارزشی به منظور راه اندازی کسب و کار اینترنتی و یا حتی گسترش فروش از طریق اینترنت به شبکه اجتماعی اینستاگرام اضافه شد.

اکنون در اینستاگرام کاربران می توانند وارد فروشگاه های مورد علاقه خود شده و نه تنها محصولات و خدمات مورد علاقه خود را رویت کنند بلکه بدون نیاز به خروج از اپلکیشن می توانند محصولات مورد نظر خود را نیز خریداری کنند.این امکان به نام tag shopping به شبکه اجتماعی اینستاگرام اضافه شد.هرچند این امکان در تمامی کشورها قابل استفاده نیست اما تگ قیمت، رویکردی متفاوت نسبت به امکانات اولیه اینستاگرام است که پس از خرید این اپلیکیشن توسط فیس بوک راه اندازی شد.تگ قیمت (تگ قیمت) در ابتدا در ۳۵ کشور قابل استفاده بود و سپس به ۴۵ کشور افزایش پیدا کرد. کاربران در کشور هایی همچون انگلیس، استرالیا، فرانسه، آفریقای جنوبی، نروژ، مالت، آرژانتین، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، سوئد، می توانند برای خرید و فروش محصولات خود در اینستاگرام از این امکان استفاده کنند.علاوه بر تگ محصول که از امکانات خود اپلیکیشن اینستاگرام است برای داشتن درگاه پرداخت و خرید و فروش مستقیم در اینستاگرام می توان از اپلکیشن هایی مانند Shopify  و big commerce نیز استفاده نمود.برای داشتن تگ قیمت می بایست چند شرط اولیه را رعایت نمود و در واقع می توان گفت باچند قدم ساده می توان تگ شاپینگ را در اختیار گرفت:

  • نصب آخرین نسخه اپلیکیشن اینستاگرام
  • داشتن اکانت بیزنس یا پروفایل کسب و کار در اینستاگرام
  • داشتن یک صفحه فروشگاهی در فیس بوک
  • تعریف کردن محصولاتی که مطابق قوانین فیس بوک و اینستاگرام قابل فروش می باشند
  • اتصال صفحه اینستاگرام و صفحه فروشگاهی فیس بوک به یکدیگر
  • تایید درخواست اتصال دو صفحه اینستاگرام و فیس بوک توسط اینستاگرام

instagram-page

تگ شاپینگ را می توان در قالب استوری و یا پست در اینستاگرام تعریف کرد.از دیگر امکانات قابل استفاده برای فروشگاه های اینستاگرامی استفاده از گزارشاتی است که برای هر کسب و کار در شبکه های اجتماعی ضروری است.و تگ محصول این امکانات را نیز در اختیار صاحبان کسب و کارهای اینترنتی قرار می دهد.

باید در نظر داشت که استفاده از تگ شاپینگ در ایران با توجه به دو موضوع:

۱-فیلترینگ فیس بوک

۲-عدم وجود نام ایران در لیست کشورهای مجاز استفاده از تگ محصول

به راحتی امکان پذیر نمی باشد.به شرایط استفاده از تگ محصول در ایران می بایست استفاده مدام از فیلتر شکن و همچنین پرداخت هزینه کیریدیت کارت (credit card) نیز اضافه نمود.

tag-shopping-on-instagram

 

کسب و کارهای اینترنتی در شبکه های اجتماعی به منظور افزایش فروش خود به امکانات متعددی نیاز دارند که با توسعه خدمات اپلیکیشن ها؛ این امر به سهولت فروش در شبکه های اجتماعی بسیار کمک کرده است.به طور خلاصه می توان گفت هر فروشگاه اینترنتی بهتر است با در نظر گرفتن شرایط خود نظیر نوع محصول، محل حضور بیشتر مشتریان هدف، اندازه کسب و کار و … از خدمات متعدد مانند تگ محصول؛ درگاه پرداخت مستقیم و … بهره بگیرد.

متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *