امروز:1/04/10

اصول فروش در اینستاگرام (جدیدترین اصول برای سال 2022)

اصول فروش در اینستاگرام شاید در زمان تأسیس اینستاگرام در اکتبر 2010 و یا حتی در سال 2012 که توسط فیس بوک خریداری شد موضوع مهمی برای کاربران نبود.اما به تدریج اینستاگرام تبدیل به ابزاری چند منظوره شد که یکی از کارکردهای مهم آن خرید و فروش است.

اصول فروش در اینستاگرام با توجه به تغییراتی که در طی سالیان مختلف به وجود آمده است مدام در حال به روز آوری است.پس توجه به به روز ترین اصول فروش در اینستاگرام یک قانون مهم است.اکنون که اینستاگرام در انتهای سال 2020 به نقطه ای رسیده است که  500 میلیون نفر روزانه استوری های اینستاگرام را مشاهده می کنند ، فرصت تکرار نشدنی برای فروش محصولات در این شبکه اجتماعی است. شما همچنین می‌توانید در اینجا نگاهی به پرفروش‌ترین محصولات اینستاگرام بیندازید. 
چرا اصول فروش در اینستاگرام برای خرده فروشان و حتی برندهای بزرگ مهم است؟

طبق داده های آژانس تحقیقاتی Omnicore ؛ 37 درصد از امریکائیان از اینستاگرام استفاده می کنند.یعنی جمعیتی معادل 120 میلیون نفر.

آمار کاربران در کشورهای مختلف طبق آخرین گزارش مربوط به آوریل 2019 به شرح زیر است:

_ایالات متحده (120 میلیون)

_هند (88 میلیون)

_برزیل (82 میلیون)

_اندونزی (64 میلیون)

_روسیه (46 میلیون)

_ترکیه (39 میلیون)

_ژاپن (31 میلیون)

_مکزیک (26 میلیون)

_انگلیس (25 میلیون)

تعداد کاربران اینستاگرام در ایران طبق آمار غیر رسمی حدود ۴۵ میلیون نفر می باشد. این رقم و یا حتی نیمی از آن برای تمرکز بر روی اصول فروش در اینستاگرام کافی است.

یعنی بازاری میلیونی در انتظار همه کسب و کارها در این شبکه اجتماعی فراهم شده است.

اصول فروش در اینستاگرام (جدیدترین اصول برای سال 2022)

اصول فروش در اینستاگرام

اصل اول: با اطلاعات جمعیتی جدید کاربران ارتباط برقرار کنید.

اصل اول از اصول فروش در اینستاگرام این است که برای تهیه برنامه مارکتینگ در اینستاگرام می بایست به آمار جمعیتی اینستاگرام توجه داشت.اگرچه تعداد کاربران در اینستاگرام رو به افزایش است اما هر کسب و کار بهتر است بر اساس آمار جمعیتی؛ دسته کاربران مناسب را مورد هدف قرار دهد. پیشتر از تمامی این موارد شاید بد نباشید هدف کسب و کار اینترنتی را نیز برای خود مشخص کنید.

دانش جمعیتی و استفاده از آن در برنامه ریزی های تبلیغاتی و طراحی محصول یک اصل مهم از اصول فروش در اینستاگرام است.و عدم توجه به آن مانند شنا کردن در یک اقیانوس بزرگ بدون نقشه است!

از سوی دیگر بایستی توجه داشت بیشترین تعداد کابران اینستاگرام را خانمها تشکیل می دهند.پس محصولاتی که مورد پسند آنها است و محصولاتی که  خانم ها مسئول خریدشان هستند؛ احتمال فروش بیشتری در اینستاگرام دارند.

اصل دوم: به درستی با کاربران تعامل برقرار کنید.

پیاده سازی اصول فروش در اینستاگرام بدون توجه به اصل تعامل با کاربران غیر ممکن است.اینستاگرام یک شبکه اجتماعی با نرخ تعامل بالا با کاربران است.

بر اساس آمار brand watch نرخ تعامل در اینستاگرام 10 برابر بهتر از فیس بوک ، 54 برابر بهتر از Pinterest و 84 برابر بهتر از Twitter است.

نرخ تعامل کاربران در اینستاگرام را می توان از طریق راه هایی مانند استفاده از استوری؛ IGTV ؛ و لایو ایجاد و افزایش داد.اصول فروش در اینستاگرام و یا هر شبکه اجتماعی بر این پایه استوار است که در زمان تعامل با کاربران اصل صداقت و شفافیت از هر موضوعی مهم تر است.

استفاده از تصاویر غیر واقعی و یا هشتگ های نامناسب نه تنها منجر به افزایش تعامل کاربران نخواهد شد بلکه اثر سو نیز خواهد داشت.

اصل سوم: از اینستاگرام برای آگاهی و آشنایی مخاطبین با برندتان استفاده کنید.

تمایز اینستاگرام با سایر شبکه های اجتماعی در این است که به راحتی می توان در مورد کسب و کارمان با مشتریان در ارتباط باشیم.مثلا با استفاده از لایو (live) می توانیم مخاطبین را با فضای داخلی شرکت آشنا کنیم. و یا یک تولد کوچک در فروشگاه مان را به مخاطبین نشان دهیم تا با فضای کاری ما و پرسنل ما آشنا شوند. از اصول فروش در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی حفظ ارتباط دوسویه و تا حدی غیر رسمی با مشتریان و مخاطبین است. که در این رابطه اینستاگرام ابزار بسیار قدرتمندی دارد.

براساس نتایج یک نظرسنجی که توسط فیس بوک انجام شده ، 78٪ از کاربران اینستاگرام برندهای موجود در اینستاگرام را محبوب می دانند ، 77٪ برندهای موجود در اینستاگرام را خلاق ، 76٪  آن ها را سرگرم کننده و جذاب می دانند.

در ادامه همین تحقیق آمده است 83٪ از کاربران اینستاگرام از این پلتفرم برای شناسایی محصولات و خدمات جدید استفاده می کنند. 81٪ از آن برای تحقیق در مورد کالا و خدمات استفاده می کنند و 80٪ تصمیم خرید دارند.

از این تحقیقات می توان برداشت کرد که اصل سوم از اصول فروش در اینستاگرام را می توانیم به راحتی با استفاده از توانمندی های اینستاگرام پیاده کنیم.چرا که اکثر کاربران برای آشنایی و آگاهی در مورد برند ما آماده و مشتاق هستند. توجه داشته باشید که نحوه‌ی قرار گرفتن در اکسپلور اینستاگرام نیز اهمیت زیادی دارد.

اصل چهارم: از کاربران اینستاگرام برای فروش خود استفاده کنید.

شاید جدیدترین اصل از اصول فروش در اینستاگرام استفاده از مخاطبین و مشتریان در کسب و کارمان است.اصول فروش در اینستاگرام شبیه همه شبکه های اجتماعی نیست.

جالب است بدانیم 90 درصد از کابران در اینستاگرام به محتوای تولید شده توسط کاربران اعتماد دارند. و آن محتوا را معیار خرید خود قرار می دهند.

محتوای تولید شده توسط کاربران یا user- generated content (UGC) یک روش موثر برای اعتماد سازی در فروش های اینترنتی است.محتواهای تولید شده توسط کاربران باید به عنوان اصلی جدید و قابل توجه از اصول فروش در اینستاگرام در نظر گرفت. در واقع این نوع از محتواها هم واقعی هستند و هم نیازی به صرف هزینه برای تولید توسط کسب و کار را ندارند.

گزارشی که توسط Business Wire منتشر شده نشان می دهد که 85٪ خریداران بیشتر تحت تأثیر UGC – که به صورت متن ، عکس ، فیلم است – قرار می گیرند تا محتوا های تولید شده توسط خود کسب و کار.

درست است که سایر شبکه های اجتماعی هم می توانند از UGC استفاده کنند اما اینستاگرام در این زمینه نسبت به سایر شبکه های اجتماعی پیشرو تر و قوی تر است.

اصل پنجم: فروش در خود اینستاگرام

ساده ترین و اصلی ترین اصل از اصول فروش در اینستاگرام، اصل فروش در خود اینستاگرام است! در سال 2019 که تگ شاپینگ در اینستاگرام به راه افتاد؛ احتمال افزایش خرید و فروش در این شبکه اجتماعی نیز بیشتر و بیشتر شد.

اگرچه تگ شاپینگ برای همه کشورها فعال نیست اما این ذهنیت را برای کاربران اینستاگرام ایجاد کرده است که در همین شبکه اجتماعی می توان به خرید کالا یا فروش مستقیم یک کالا پراخت. اصل پنجم از اصول فروش در اینستاگرام در واقع هدفی است که خیلی از کاربران به خاطر آن در اینستاگرام حضور دارند.

برای دستیابی به امکان فروش در اینستاگرام تنها راه ممکن استفاده از تگ شاپینگ نیست.یا می توانیم وب سایت فروشگاهی خود را در اینستاگرام به مشتری ارائه دهیم و یا می توانیم از خدمات فروشگاه سازهای رایگان برا دستیابی به این اصل از اصول فروش در اینستاگرام استفاده کنیم.

قدم های ابتدایی برای پیاده سازی اصل پنجم از اصول فروش در اینستاگرام این قدم ها است:

  • ایجاد صفحه فروشگاهی در اینستاگرام
  • ساختن یک بایو پر محتوا
  • استفاده از کپشن تحریک کننده و جذاب
  • انتخاب و به کار بردن هشتگ های مناسب و مرتبط با کسب و کار
  • استفاده از مدیاهای واقعی ترجیحا ویدئویی

 

گول این را نخورید که برای موفقیت در فروش در اینستاگرام باید هزینه های زیادی کنید.اصول فروش در اینستاگرام یک چرخه تکرار شونده است که باید با توجه به تغییرات درونی و بیرونی به روز شود.از سوی دیگر دستیابی به نتیجه مناسب در اصول فروش در اینستاگرام نیازمند دریافت بازخورد از برنامه ها و اصلاح و بهبود آن است. در نهایت، اینی‌فای نیز می‌تواند به فروش شما کمک بسزایی کند.

 

اگر در اینستاگرام تعداد زیادی فالوور به دست آورده اید و نرخ تعامل بالایی دارید بهتر است تمام تلاش خود را در اجرای اصول فروش در اینستاگرام به کار ببرید و این فرصت را به هیچ عنوان از دست ندهید.

اشتراک گذاری

متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *