امروز:1/03/01
فروش لباس در اینستاگرام

راه اندازی پیج فروش لباس در اینستاگرام

جای تعجب نیست اگر قصد راه اندازی پیج فروش لباس در اینستاگرام دارید.چرا که صنعت مد یکی از پر طرفدارترین بخش های تجارت الکترونیک است. بر اساس آمار در سال 2021 ارزش این صنعت 759 میلیارد دلار بوده است. با توجه به پیش بینی های کارشناسان ارزش این صنعت در سال 2025 به یک ترلیون دلار خواهد رسید.
پس از تصمیم خود برای راه اندازی پیج فروش لباس در اینستاگرام منصرف نشوید اما بهتر است از همین ابتدا گام های اصولی و درستی بردارید تا از صنعت پر سود مد و پوشاک بهره بیشتری ببرید.

 

صفر تا صد فروش لباس در اینستاگرام

در این مقاله هشت قدم اولیه برای راه اندازی فروشگاه لباس در اینستاگرام را با هم مرور می کنیم.

قدم اول- مخاطب خود را انتخاب کنید

قبل از ورود به اینستاگرام یا هر شبکه اجتماعی برای راه اندازی فروشگاه پوشاک؛ بهتر است نوع مخاطب خود را مشخص کنید.این سوالات را از خود بپرسید:

-می خواهم چه کسی مشتری من باشد؟

زنان؟مردان؟کودکان؟

-می خواهم چه نوع پوشاکی بفروشم؟

لباس های رسمی؟راحتی و خانگی؟فانتزی؟زیر و زیرپوش؟

-می خواهم خرده فروشی داشته باشم یا به صورت عمده؟

-میخواهم پوشاک را  تولید کنم و یا واسطه فروش باشم؟

بهترین فروشگاه اینستاگرامی

قدم دوم-در مورد وجه تمایز خود فکر کنید

اگرچه بازار پوشاک بازاری داغ است اما باید بدانیم که پیج فروش لباس ما در اینستاگرام چه تفاوتی نسبت به بقیه فروشگاه ها دارد.

ممکن است بعضی فکر کنند راه اندازی پیج فروش لباس در اینستاگرام نیازی به تامل و دانش مدیریتی ندارد.اما در واقع هر کسب و کاری چه کوچک و چه بزرگ باید درست و اصولی رفتار کند.بنابراین بهتر است در مورد مزیت فروشگاه مان و تصویری که میخواهیم در ذهن مشتری داشته باشیم فکر کنیم.

در قدم دوم از راه اندازی پیج فروش لباس در اینستاگرام می توانیم به این سوالات فکر کرده و پاسخی هرچند کلی برای آنها پیدا کنیم.

وجه تمایز من در کدام یک از موارد زیر است؟

– قیمت پایین محصولاتم است؟

-در سرعت پاسخگویی به مشتریان و ارسال به موقع سفارشات است؟

– خاص بودن طراحی پوشاک است؟

-در تخفیف ها و پیشنهادهای خاص به مشتریان در هنگام خرید است؟

– در شعب و نمایندگی متعدد است؟

این سوالات و سوالهای دیگر در مورد مزیت رقابتی و یا ویژگی منحصر به فرد فروشگاه شاید به صورت دقیق مشخص نشود.اما بهتر است آنها را دست کم نگیریم.

 

 

بعضی بر این باورند که بهتر است به برخی از این سوالات پاسخ کلی بدهیم اما در ذهنمان آنها ا داشته باشیم.اما وارد عمل شده و پیج فروش لباس در اینستاگرام مان را راه اندازی کنیم.سپس با توجه به بازخورد دریافتی از مشتریان و محصولاتمان؛ تصمیم مناسبی برای مزیت و تمایز فروشگاه مان اتخاذ کنیم. همچنین با خواندن این مقاله می‌توانید متوجه شوید که چگونه بهتر در اکسپلورر اینستاگرام قرار بگیرد و فروش خود را افزایش دهید.

راه اندازی فروشگاه اینستاگرام

قدم سوم- شیوه تامین فروش لباس در اینستاگرام

به طور کلی چهار شیوه تامین یا تولید پوشاک وجود دارد که هر فروشنده بایستی قبل از راه اندازی پیج فروش لباس در اینستاگرام یکی از آنها را با توجه به منابع مالی و توانمندی خود انتخاب کند.

شیوه اول: پرینت چاپ بر روی لباس(تی شرت)

این شیوه ارزان ترین شیوه تهیه پوشاک برای فروشگاه آنلاین در اینستاگرام است.در این شیوه بایستی از برخی از نمونه هایی که می توانید چاپ کنید؛ طرح هایی را انتخاب کرده و ان را در فروشگاه خود به نمایش بگذارید.سپس بر اساس درخواست مشتری ان را تولید و برای او ارسال کنید.

 

پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۵ ارزش بازار چاپ تی شرت سفارشی به 10 میلیارد دلار برسد! در این شیوه از فروش می توان از طرح های نوآورانه ای استفاده کرد که همین موضوع می تواند مزیت رقابتی فروشگاه شما باشد.پس خلاقیت و نوآوری در این شیوه از فروش بسیار مهم است.

شیوه دوم:دوخت سفارشی لباس

این روش هم ریسک و هم هزینه کمی برای راه اندازی پیج فروش لباس در اینستاگرام دارد.البته در این روش از فروش آنلاین یا خودتان خیاط حرفه ای هستید و یا به خیاطان ماهر دسترسی دارید.

از مهمترین مزیت های این شیوه این است که مشتری شما محصولی منحصر به فرد در یافت خواهد که مشخصا برای خودش طراحی و دوخته شده است.

نکته مهم دیگر در انتخاب دوخت سفارشی لباس برای فروش آنلاین این است که بایستی در مورد زمان تحویل و نوع جنس پارچه ها برنامه مشخصی داشته باشیم.در غیر این صورت مشتری اعتمادش را از دست داده و به فروشگاه دیگری مراجعه خواهد کرد.

برند شخصی در اینستاگرام

شیوه سوم:فروش لباس در اینستاگرام با برند شخصی

در این شیوه از راه اندازی پیج فروش لباس در اینستاگرام؛‌فروشنده درخواست تولید لباس با برند شخصی خود را به یک تولید کننده عمده می دهد.سپس همان پوشاک را در پیج اینستاگرامی خود به فروش می رساند.

این شیوه از فروش آنلاین لباس را می توان با شیوه اول هم ترکیب کرد.به این صورت که شما سفارش خرید عمده لباس را می دهید و سپس بر اساس طرح خودتان بر روی آنها چاپ می زنید.

پیش نیاز اصلی برای اجرایی کردن این شیوه از فروش؛ داشتن منابع مالی کافی است.از مزایای این شیوه از فروش می توان به ایجاد برند شخصی و در نتیجه تمایز در ذهن مشتری اشاره کرد.اما از طرفی ممکن است از محصول شما در سایر پیج های فروش لباس در اینستاگرام وجود داشته باشد اما با نام و قیمتی متفاوت.

شیوه چهارم:فروش به صورت واسطه ای

در این شیوه از فروش مانند روش سوم پیج فروشگاهی شما از یک عمده فروش لباس هایی را می خرد.سپس آنها را در پیج فروش لباس در اینستاگرام قرار داده و به فروش می رساند.در واقع در این شیوه از فروش؛ شما یک واسطه بین تولید کننده و مشتری نهایی هستید.

ایجاد تمایز در این شیوه از فروش به راحتی میسر نمی شود.چراکه حتما از محصولات پیج فروشگاهی شما در سایر فروشگاه های دیگر هم وجود دارد بدون نامی از برند و فروشگاه شما.

البته می توان با انجام شیوه های دیگر ایجاد تمایز مانند قیمت پایین تر؛ شیوه برخورد با مشتریان و تحویل به موقع و یا جشنواره ها و پیشنهادات مختلف به مشتریان؛ در ذهن آنها جایگاه ویژه ای را به دست آورد.

انتخاب نام پیج اینستاگرام

قدم چهارم استراتژی فروش لباس در اینستاگرام

پس از انتخاب شیوه تامین محصولات پیج فروش لباس در اینستاگرام؛ بایستی با رقبا و مخاطبین مان در اینستاگرام بیشتر آشنا شویم. این کار به راحتی در اینستاگرام میسر است.از طریق اکسپلورر و هشتگ های مرتبط می توانیم رقبا را شناسایی کنیم.

از مهمترین کارهایی که می توانیم انجام دهیم؛ مشاهده کامنت ها و نظرات مشتریان است.یک راه برای ایجاد تمایز در ذهن مشتریان؛ پوشش دادن ضعف رقبا است.مثلا اگر مشتریان از زمان تحویل سفارش یا عدم تطابق کالای تحویلی با کالای درخواستی ناراضی هستند؛ پیج فروشگاهی شما می تواند با جبران ضعف رقبا؛ تصویری متمایز از خود به وجود آورد.

موضوع دیگری که در قدم چهارم در راه اندازی پیج فروش لباس در اینستاگرام مهم است؛ کسب اطلاعات در خصوص میزان تقاضا و ویژگی های مشتریان است.مثلا اگر شما طراحی چاپ بر روی تی شرت را به عنوان محصول خود انتخاب کرده اید؛ با بررسی پیج رقبا و یا حتی ارتباط مستقیم با آنها می توانید اطاعاتی در مورد:

سن و جنسیت مشتریان

تواتر خرید

سایز و رنگها پر طرفدار

به دست آورید.در واقع در این مرحله شما می توانید اطلاعات قدم اول را نیز تصحیح و یا تکمیل کنید.

برای این قدم از راه اندازی پیج فروشگاهی تان وقت بگذارید تا در هزینه های آتی راه اندازی فروشگاه صرفه جویی کنید.چرا که برای رشد فروشگاه تان صرف نظر از شیوه تامین محصول؛ بایستی هزینه هایی را برای تبلیغات در نظر بگیرید.

پس از بررسی رقبا و بازخورد مشتریان؛ بایستی یک برنامه زمان بندی شده برای ورود به اینستاگرام تدوین کنید.این برنامه بایستی حداقل شامل مواردی نظیر:

تاریخ راه اندازی فروشگاه در اینستاگرام و منابع لازم

تامین؛ تولید یا طراحی مواد اولیه و منابع لازم

شیوه تهیه عکس و فیلم از محصولات

باشد.

فروش لباس در اینستاگرام

قدم پنجم- انتخاب نام و هویت بصری فروشگاه

قدم پنجم در راه اندازی پیج فروشگاه در اینستاگرام؛ انتخاب نام است.این قسمت از راه اندازی پیج به مراحل قبلی کاملا وابسته است. به طور مثال اگر نتیجه شناسایی مخاطبین شما در گام چهارم؛ دختران نوجوان باشند پس رنگ و لوگو فروشگاه بایستی با توجه به سن و جنسیت آنها انتخاب شود.

بهتر است انتخاب نام برای فروشگاه آنلاین تان را جدی بگیرید.چرا که قرار است این نام در ذهن مشتری باقی بماند. تغییر نام پیج فروشگاه در اینستاگرام میسر است اما در ذهن مشتری به راحتی صورت نمی پذیرد.

از طرفی نام فروشگاه شما بایستی به راحتی به ذهن مشتریان وارد شود. برای این کار بایستی از اسامی راحت و رنگ های مشخص استفاده شود.

در طراحی پیج فروش لباس در اینستاگرام می توان از هویت بصری و یا همان رنگ های لوگو و برندمان هم استفاده کنیم.مثلا در طرای پست ها و استوری های هایلایت.

 

قدم ششم بازکردن یک صفحه بیزنس فروش لباس در اینستاگرام 

در واقع قدم های قبلی؛ قدم هایی تئوری بودند اما از گام پنجم وارد اجرائیات راه اندازی پیج فروش در اینستاگرام خواهیم شد.

پیش نیاز های لازم برای ساختن پیج فروش لباس در اینستاگرام:

-یک شماره همراه که همیشه در دسترس بوده و متعلق به صاحب فروشگاه باشد.

-یک آدرس ایمیل قابل دسترس با یک رمز قوی که .به صورت متناوت چک می شود.فروش لباس در اینستاگرام به سادگی

-یک اکانت در فیس بوک ( این پیش نیاز پیشنهادی است و جز شروط اصلی برای راه اندازی پیج فروشگاهی نمی باشد)

است.

مراحل عملیاتی راه اندازی پیج فروش لباس در اینستاگرام با وارد کردن نام کاربری (که همان نام فروشگاه است) و یک شماره موبایل یا ادرس ایمیل شروع می شود.

پس از اتمام ساختن اکانت در اینستاگرام وارد تنظیمات شوید و نکات امنیتی مهم را در مورد پسورد پیج اینستاگرامی به خوبی رعایت کنید.

پیج اینستاگرام

قدم هفتم نوشتن پروفایل پیج اینستاگرام

پس از راه اندازی پیج فروش لباس در اینستاگرام؛ لوگو فروشگاه را بارگذاری کرده و به تکمیل اطلاعاتی نظیر بایو و استوری هایلایت می پردازیم.

در قسمت پروفایل بایستی با توجه به قدم سوم؛ شیوه کارمان را به مخاطبین معرفی کنیم.به طور مثل اگر ما میخواهیم به صورت سفارشی کار کنیم بایستی هم در بایو و هم در یکی از استوری های هایلایت در مورد:

-مدت زمان دوخت

-نحوه پرداخت پیش پرداخت یا کل مبلغ

-زمان تحویل

-جنس پارچه

اطلاعاتی را به مشتریان منتقل کنیم.

بیان این نکته خالی از لطف نیست که یکی از مصارف پوشاک برای زیبایی است.پس زیبا سازی پیج فروش لباس در اینستاگرام نسبت به سایر فروشگاه ها از اهمیت بیشتری برخوردار است.

تولید محتوا اینستاگرام

قدم هشتم- عکاسی و بارگذاری محتوا

قدم آخر از قدم های اولیه برای راه اندازی پیج فروش لباس در اینستاگرام؛ عکاسی از محصولات و قرار دادن آن در پیج اینستاگرام است.

مهمترین نکته برای فروشندگان لباس در اینستاگرام استفاده از تصاویر و یا فیلم های واقعی از خود محصول است.شاید فروشندگان موبایل و یا لوازم خانگی بتوانند از تصویر های اینترنتی و کاتالوگ های شرکتی در پیج اینستاگرام شان استفاده کنند.اما فروشندگانی که در حوزه فروش آنلاین هستند بایستی با استفاده از تصاویر واقعی؛ اعتماد متشریان را جلب نمایند.

از سوی دیگر استفاده از عکس و فیلم واقعی باعث می شود تا جزئیات لباسی که شما طراحی و یا دوخته اید به خوبی نمایش داده شود.در این صورت مشتری امکان مقایسه شما را با رقیب تان داشته و می تواند انتخاب بهتری داشته باشد.

خوشبختانه با وجود دوربین های با کیفیت در تلفن های همراه؛ می توان با هزینه های کم؛ تصاویری با کیفیت و واقعی از محصولات را در پیج فروش لباس قرار داد.

اگرچه نکات زیاد دیگری برای راه اندازی پیج فروش در اینستاگرام باقی مانده است اما در این مقاله سعی کردیم چراغ هایی را در ذهن کسانی که علاقمند به حوزه پوشاک هستند راروشن کنیم.تا قبل از هر اقدامی برای راه اندازی پیج فروش در اینستاگرام ابتدای قدری تامل کرده و با دید بازتری وارد عرصه رقابت شوند.کسب درآمد از هر نوع فروشگاه آنلاین بدون دانش و مطالعه امکان پذیر نیست.پس بهتر است با درایت و به درستی از فرصتی که فروش آنلاین به خصوص اینستاگرام در اختیارمان قرار داده است استفاده کنیم. شما همچنین می‌توانید دیگر مقالات ما در مورد فروش موفق در اینستاگرام را دنبال کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *