امروز:1/03/01
آموزش فروش اینترنتی در اینستاگرام

آموزش فروش اینترنتی در اینستاگرام

 

اینستاگرام توانسته است یک میلیارد کاربر معادل یک هشتم جمعیت جهان را به خود جذب کند.هیچ نشانه ای از کم شدن محبوبیت اینستاگرام نیز وجود ندارد.جذابیت تبلیغات در این شبکه اجتماعی به حدی است که هزینه تبلیغات و معرفی کالا و خدمات؛ در سه ماهه دوم سال جاری 177 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است. به همین علت آموزش فروش اینترنتی در اینستاگرام از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است.

 

حدود دو میلیون تبلیغ‌کننده هر ماه از اینستاگرام استفاده می‌کنند که این عدد هنوز درصد بسیار کمی از یک میلیارد است. جالب اینجاست که همه محصولاتی که در اینستاگرام به فروش می رسند از نظر کیفیت و جنس و طراحی از یکدیگر متمایز نیستند.پس هنوز فرصت‌های فراوانی برای استفاده از این پلتفرم برای فروش محصولات و خدمات خاص فروشگاه شما باقی است.

در این مقاله سعی کرده ایم در مورد پنج نکته از نکات آموزش فروش اینترنتی در اینستاگرام با هم صحبت کنیم.

فروش اینترنتی در اینستاگرام

قدم اول-ساختن اکانت بیزنس برای فروش اینترنتی در اینستاگرام

قدم اول از آموزش فروش اینترنتی دراینستاگرام داشتن یک اکانت بیزنس در اینستاگرام یا تبدیل اکانت شخصی به بیزنس است.اما متاسفانه خیلی از فروشندگان علی رغم داشتن محصولات با کیفیت و خوش قیمت؛ تمایلی به داشتن اکانت کسب و کار ندارند! فروش اینترنتی در اینستاگرام بایستی همراه با رعایت قوانین در این پلتفرم باشد. برای دریافت آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام می‌توانید اینجا را مطالعه کنید.

 

سه مزیت مهم داشتن اکانت بیزنس برای فروش اینترنتی در اینستاگرام:

۱- مهمترین مزیت اکانت بیزنس دستیابی به آمار و گزارش هایی است که از طریق اینستاگرام در اختیار کاربر قرار داده می شود. این گزارش ها اطلاعات خوبی در مورد بهترین زمان معرفی محصول از طریق پست و استوری به مشتریان است.همچنین اطلاعات خوبی در مورد جنسیت و سن مشتریان به فروشنده می دهد که همین موضوع می تواند در طراحی و انتخاب محصول برای فروش اینترنتی در اینستاگرام مفید باشد.

۲- از دیگر مزیت های اکانت بیزنس استفاده از Call To Action‌ است.یعنی مخاطب با فروشگاه اینترنتی از طریق شماره تماس و ایمیل به راحتی ارتباط برقرار می کند.

۳- امکان انجام تبلیغات از طریق ساختن اکانت فیس بوک در اکانت های بیزنسی فراهم است.

اینستاگرام فارسی

قدم دوم- استفاده از کمپین های ارگانیک برای دیده شدن در اینستاگرام

خیلی از کسانی که در اینستاگرام یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی می کنند به علت دیده نشدن فروشگاه شان ناامید شده و حتی فروش اینترنتی شان را متوقف می کنند.

اما اگر شما برای فروش اینترنتی در اینستاگرام جدی هستید اولین شیوه برای راه اندازی کمپین ارگانیک؛ استفاده از هشتگ یا همان کلمات کلیدی است. البته قرار گرفتن در اکسپلورر نیز اهمیت زیادی دارد که می‌توانید با خواندن این مقاله اطلاعات بیشتر کسب کنید.

 

یک راه ساده برای پیدا کردن هشتگ مناسب ورود به قسمت اکسپلورر و سپس قسمت tag‌ است. در این قسمت کلمه کلیدی مرتبط با فروشگاه اینترنتی تان را وارد کنید.بعد از آن اینستاگرام به شما نشان خواهد داد که چند پست از این کلمه کلیدی یا هشتگ استفاده کرده اند.

نکته کلیدی در استفاده از کلمه کلیدی اینستاگرام

نکته کلیدی در این است که اگر بخواهید از کلمه های کلیدی استفاده کنید که در تعداد زیادی پست از آن ها استفاده شده در رقابت سختی خواهید افتاد.در نتیجه احتمال دیده شدن فروشگاه شما بسیار کم خواهد شد.پس از کلمات کلیدی استفاده کنید که در پست های کمتری از آنها استفاده شده است. انتخاب این هشتگ ها به سریعتر دیده شدن فروشگاه شما کمک  می کند.

روش دوم برای راه اندازی کمپین ارگانیک در اینستاگرام این است که طی یک برنامه مشخص پست ها و استوری ها را بارگذاری کنیم.آسان ترین راه برای پیدا کردن بهترین زمان برای بارگذاری محتوا در اینستاگرام استفاده از گزارش های insight  (اینسایت) است.(پس داشتن یک اکانت بیزنس برای فروش اینترنتی در اینستاگرام یک شرط لازم است)

 

راه دیگر برای محتواگذاری منظم در اینستاگرام برای بهتر دیده شدن استفاده از سایت هایی نظیر نوین هاب و Hootsuit‌ است.اگر امکان عضویت در سایت هوت سوئیت را دارید پیشنهاد می شود حتما از این سایت هم برای دریافت گزارش های عملکردی و هم برای بارگذاری محتواهای خود استفاده کنید.در غیر این صورت سایت های ایرانی نظیر نوین هاب مفید خواهند بود.

آموزش فروش اینترنتی در اینستاگرام 1

قدم سوم- اجرای تبلیغات و فروش اینترنتی در اینستاگرام.

یک گام مهم در آموزش فروش اینترنتی در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی اجرای درست تبلیغات است.شاید این جملات خیلی شنیده باشیم که «انجام تبلیغات تنها با بودجه های خیلی زیاد پاسخ می دهد.» یا مثلا «اگر بودجه کافی برای تبلیغ نداریم بهتر است اصلا فروش اینترنتی در اینستاگرام را شروع نکنیم!»

این جملات زمانی می تواند درست باشد که ما برای فروش اینترنتی هیچ برنامه ای نداشته باشیم و تنها بخواهیم به اصطلاح با آتش زدن پول به درآمد برسیم! اما حتما برای همه فروشگاه های اینستاگرامی از کوچک تا بزرگ می توان برنامه تبلیغاتی مناسبی را طراحی کرد.

بهترین راه برای انجام تبلیغ ارگانیک در اینستاگرام استفاده از دکمه promote‌ در این پلتفرم است.البته پیش نیاز استفاده از این دکمه اتصال صفحه فروشگاهی به فیس بوک است.پس از اینکه اکانت فروشگاهتان را به صفحه فیس بوک تان متصل کردید؛ بهتر است با توجه به بودجه ای که دارید از یک شرکت تبلیغاتی کمک بگیرید.استفاده از تبلیغات اینستاگرامی در واقع این امکان را به شما می دهد که با کمک خود اینستاگرام محصول فروشگاه شما به مخاطب مناسب نمایش دهد.

 

 

موضوع مهم در قدم سوم از آموزش فروش اینترنتی در اینستاگرام این است که چه نوع محتوای تبلیغاتی برای فروشگاه اینستاگرامی مناسب است؟
  • تبلیغات عکس: به گفته Statista، تبلیغات عکس به عنوان موثرترین قالب تبلیغاتی در اینستاگرام در نظر گرفته می شود. این ساده ترین نوع تبلیغ برای استفاده است.فقط یک عکس ساده در فرمت افقی یا مربعی طراحی کنید.
  • تبلیغات ویدیویی: ویدئویی تا 120 ثانیه در فرمت افقی یا مربعی.
  • تبلیغات داستانی: بیش از 500 میلیون حساب روزانه از Stories در قالب تصویر یا ویدیو استفاده می کنند.

تبدیل فروشگاه اینستاگرام به سایت فروشگاهی

قدم چهارم سایت فروشگاهی تان را به اینستاگرام متصل کنید.

اگرچه اینستاگرام فرصت بی نظیری را برای فروش اینترنتی فراهم کرده است اما برای استفاده بهتر از این فرصت بهتر است یک وبسایت فروشگاهی هم داشته باشید.مهمترین مزیت سایت فروشگاهی افزایش اعتبار شما نزد مشتریان و همچنین امکان فروش اینترنتی ۲۴ ساعته است.
برای طراحی سایت فروشگاهی می توانید از برنامه نویسان و یا طراحان سایت با قالب های آماده استفاده کنید.اما اگر به دنبال راحتی و سادگی هستید پلتفرم های فروشگاه ساز گزینه بهتری هستند.

اپلیکیشن های فروشگاه ساز‌، نرم افزارهایی مبتنی بر وب هستند. این نرم افزارها به شما این فرصت را می دهند که با کمترین هزینه (راه اندازی و پشتیبانی) و بدون نیاز به تخصص برنامه نویسی و همچنین در کوتاهترین زمان ممکن؛ سایت فروشگاهی تان را راه اندازی کنید.
اینی فای نیز جز فروشگاه سازهایی است که علاوه بر ساختن سایت فروشگاهی؛ امکان اتصال آن را به پیج اینستاگرامی فروشگاه شما را هم فراهم می کند.

اینی فای

در واقع قدم چهارم از آموزش فروش اینترنتی در اینستاگرام قدمی برای حرفه ای شدن فروشگاه شما و افزایش اعتبار آن است.

مهترین مزیت های وب سایت فروشگاهی:

-ایجاد بستر خرید امن از طریق درگاه پرداخت امن بانک

-امکان قراردادن لینک اختصاصی هر محصول در استوری ها

-سهولت پیگیری سفارشات

-افزایش فروش از طریق موتورهای جستجوگر مانند گوگل

آموزش اینستاگرام

قدم پنجم همکاری با اینفلوئنسرها

خوشبختانه به لطف اینستاگرام و کاربران متنوعی که در این شبکه اجتماعی می توانند فعالیت کنند؛ روش دیگری برای شروع کمپین های تبلیغاتی مناسب وجود دارد.استفاده از اینفلوئنسرها و یا تسهیل گران کسب وکار در اینستاگرام.

ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که چرا همکاری با اینفلوئنسرها قدم پنج از آموزش فروش اینترنتی در اینستاگرام تعریف شده است؟

وقتی محصولات فروشگاه شما از طریق افرادی که در اینستاگرام اعتبار خوبی دارند به مشتریان معرفی شود؛ امکان افزایش اعتماد مشتریان به شما وجود دارد.و افزایش اعتماد به معنای افزایش فروش خواهد بود.

از طرف دیگر همکاری با اینفلوئنسرها بسیار ارزان تر از شیوه های تبلیغاتی سنتی و یا تبلیغات بیرون از اینستاگرام است.

به خاطر داشته باشید که کار با میکرو اینفلوئنسرها تقریباً هفت برابر مؤثرتر از کار با اینفلوئنسرهایی است که دنبال کنندگان بیشتری دارند.

با توجه به نوع محصولی که به فروش می رسانید می توانید اینفلوئنسرهای مناسبی را برای خود انتخاب کنید.بهتر است اگر در ابتدای راه اندازی کسب و کار هستید از اینفلوئنسرهای بزرگ برای افزایش فروش اینترنتی در اینستاگرام استفاده نکنید.از اینفلوئنسرهایی در حد و اندازه خود استفاده کنید.چراکه این اینفلوئنسرهای هم مانند شما انگیزه های کافی برای رشد و توسعه کسب و کارشان دارند.به همین علت از بهترین و موثرترین روش های برای ارائه نتیجه به شما استفاده خواهند کرد.

چطور با اینفلوئنسرها همکاری کنیم؟

آموزش فروش اینترنتی در اینستاگرام

مرحله اول: شناسایی اینفلوئنسرها

-بر اساس پرسونای مخاطب تان؛ اینفلوئنسرهای مرتبط را انتخاب کنید.

-اگر شهر و موقعیت جغرافیایی مهم است؛ بلاگرها و اینفلوئنسرهای همان منطقه را انتخاب کنید.

– مرحله دوم: انتخاب از بین اینفلوئنسرهای شناسایی شده

در این قسمت می توانید از طریق سایتهایی مانند:

https://business.notjustanalytics.com/
میزان نرخ تعامل کاربران با آنها به دست آورید.

سپس از طریق راه های ارتباطی؛ میزان هزینه و شرایط همکاری را به دست آورید.بعد از آن با توجه به مقدار بودجه ای که در نظر گرفته اید؛ یک یا چند اینفلوئنسرها را انتخاب کنید.
مابقی افراد را هم در لیست اینفلوئنسرهای بالقوه قرار دهید تا در آینده و یا در زمانبندی بعدی تبلیغات تان از آنها استفاده کنید.

-مرحله سوم دریافت گزارش عملکرد

از مهمترین محاسن انجام تبلیغات در اینستاگرام امکان گزارش گیری است.اینستاگرام میزان بازدید ها و واکنش کاربران را از طریق insight ‌ بیان می کند.دقت کنید در صورت عدم دریافت گزارش از اینفلوئنسر نمی توانید اثربخشی تبلیغات را بدست آورید.پس یکی از شروط همکاری با اینفلوئنسرها دریافت insight ‌ است.همچنین بعد از انجام تبلیغ حتما insight‌ پیج فروشگاه تان را هم بررسی کنید.

-مرحله چهارم بررسی بازخورد همکاری با اینفلوئنسرها

این مرحله شاید از مهمترین قسمت های آموزش فروش اینترنتی در اینستاگرام است.چرا که در کمپین های تبلیغاتی اینترنتی هم مانند کمپین های تبلیغاتی میدانی بایستی عملکردمان را بررسی کنیم.
به طور مثال اگر هزینه جذب مشتری در هر تبلیغ و همکاری با اینفلوئنسرها بسیار بیشتر از پیش بینی ما باشد؛ حتما این شیوه از تبلیغ مناسب نیست.

یا اگر در یک تبلیغ از محتوای ویدیویی برای معرفی محصول تان استفاده کردید و در تبلیغ دیگر از یک پوستر؛ و بازخورد پوستر بهتر از ویدیو بود؛ بهتر است در تبلیغات بعد هم بیشتر از پوستر استفاده کنیم.

بنابراین دریافت بازخورد و جمع بندی در مورد همکاری با اینفلوئنسرها برای برنامه ریزی آینده فروشگاه اینترنتی بسیار مهم است.

 

برای اینکه بتوانید از فرصتی که اینستاگرام فراهم کرده است استفاد کنید و مشتریان را به خرید محصولمان تشویق کنید؛ باید به فرش اینترنتی در اینستاگرام متعهد شوید.اجازه ندهید هزینه های اولیه برای راه اندازی فروشگاه و یا زمانبر بودن بعضی از مراحل آموزش فروش اینترنتی در اینستاگرام شما را از این فرصت بزرگ ناامید کند.به کار بستن این پنج مرحله از آموزش فروش اینترنتی در اینستاگرام می تواند به شما کمک کند تا یک درامد جدی از این شبکه اجتماعی داشته باشید.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *