امروز:1/03/01
فروش در اینستاگرام

فوت و فن فروش در اینستاگرام

فروش در اینستاگرام دیگر یک روش فروش آنلاین پر ریسک نیست.چرا که هم مشتریان به خرید از این شبکه اجتماعی عادت کرده اند و هم فروشندگان متنوعی به جمع فروشندگان اینستاگرامی پیوسته اند. از طرفی شیوع ویروس کرونا نیز کمک بزرگی به گسترش خرید و فروش آنلاین نمود. بسیاری از مشتریان و فروشندگان محافظه کار نیز به علت محدودیت های رفت و آمد به مجتمع های تجاری؛ مجبور به خرید و فروش آنلاین شدند.

برای آشنایی با فوت و فن های فروش در اینستاگرام نیازی به دلایل متعدد نیست اما اشاره کردن به چند آمار شاید بتواند بیانگر اهمیت اینستاگرام به عنوان بستری برای فروش آنلاین باشد.

 

  • کاربران در سراسر جهان به طور متوسط ​​145 دقیقه (حدود 2 ساعت و نیم) در روز را در اینستاگرام صرف می کنند. برای یک میلیارد کاربر عضو اینستاگرام این مدت زمان بسیار چشم گیر است.
  • اینستاگرام یک پلتفرم بسیار کاربرپسند برای فروش محصولات دارد. همین موضوع به فروشندگان فرصتی می دهد تا با دنبال کنندگان خود ارتباط مستقیم و راحتی را برقرار کنند.این ارتباط با بازدهی بالایی منجر به خرید و فروش می شود.بر اساس آمار 72 درصد از کاربران محصولی را که در اینستاگرام دیده اند خریداری کرده اند.
  • 90 درصد از کاربران اینستاگرام حداقل یک برند را دنبال می کنند.
  • 83 درصد از کاربران اینستاگرام برندها یا محصولات جدیدی را در این پلتفرم پیدا می کنند.
  • 80 درصد از کاربران می گویند اینستاگرام هنگام تصمیم گیری برای خرید محصول یا خدمات به آنها کمک می کند.

قوانین فروش اینستاگرام

یک- قوانین فروش در اینستاگرام را جدی بگیرید.

اولین فوت و فن فروش در اینستاگرام جدی گرفتن قوانین اینستاگرام است.برای بهتر دیده شدن فروشگاه تان باید الگوریتم ها و قوانین اینستاگرام را بشناسید و خارج از محدوده آن فعالیت نکنید.

به طور مثال بسیاری از فروشگاه داران اینستاگرامی که تازه وارد این پلتفرم شده اند، برای بهتر دیده شدن و ورود به اکسپلورر اینستاگرام، فالوورهای فیک خریداری می کنند.یا از ربات هایی استفاده می کنند که در ظاهر نرخ تعامل آنها را بالا می برد.اما واقعیت این است که اینستاگرام روز به روز رفتارهای ربات گونه را با شیوه بهتری شناسایی می کند.پس بهتر است اصلا دست به کارهایی خارج از قوانین اینستاگرام نزنید.بهترین مرجع برای آشنایی با قوانین اینستاگرام خود سایت اینستاگرام است.
https://business.instagram.com/blog?

برای جزئیات بیشتر حتما مقاله‌ی دیگر ما در رابطه با چگونگی قرارگیری در اکسپلور اینستاگرام را مطالعه کنید.

اعتماد در اینستاگرام

دو- قابل اعتماد بودن را نشان دهید.

یکی از نکات مهم در فروش آنلاین ایجاد اعتماد است.فروشندگان آنلاین می بایست مسیر سخت تری نسبت به فروشندگان حضوری طی کنند. به همین علت کوچکترین موضوع که اعتماد مشتری را کاهش دهد قطعا احتمال فروش آنلاین را نیز کاهش خواهد داد.

برای ایجاد اعتماد توجه به این موارد می تواند کمک کننده باشد:

  • پروفایل تان را درست و اصولی طراحی کنید.

استفاده از توضیحات مناسب در بایو و داشتن لوگو به کاربر این پیام را می رساند که فروشنده، حرفه ی خود را جدی گرفته است.

  • از عکس ها و فیلم های واقعی استفاده کنید.

حتی اگر محصولی که می فروشید کاتالوگ مشخصی دارد و حتی در همه جای دنیا از آن استفاده می شود (مانند موبایل و لوازم جانبی آن) باز هم بهتر است شما از تصویر واقعی محصول خودتان استفاده کنید.به طور مثال عکس از محصول در قفسه فروشگاه تان به نمایش بگذارید و یا آن را در دست بگیرید تا مخاطب بتواند جزئیات نوشته شده بر روی بسته بندی آن را بخواند.

اگر محصول شما پوشاک است و نمی توانید هزینه زیادی برای عکاسی و فیلمبرداری با مدل انجام دهید، حتما از خود محصول، بسته بندی آن و دوخت آن عکس و فیلم واقعی بگیرید.

  • فالوورهای خود را پایش کنید.

بهتر است مطمئن شوید که فالوورهای فیک و یا ربات ها شما را دنبال نمی کنند.به طور مثال اگر به صورت مداوم کامنت های نامرتبط از یک اکانت دریافت می کنید ممکن است مورد حمله یک ربات در اینستاگرام قرار گرفته باشید.هرچه سریعتر اکانت های مشکوک را انفالو کرده و به اینستاگرام نشان دهید که قابل اعتماد هستید.

فروش در اینستا با اینی‌فای

سه- وب سایت فروش آنلاین تان را راه اندازی کنید.

برخی معتقدند برای فروش آنلاین فقط باید وبسایت داشت.و سپس برای مدیریت بهتر وبسایت آن را به شبکه های اجتماعی معتبری مثل اینستاگرام متصل کرد.در غیر این صورت فروش آنلاین در درازمدت بی نتیجه خواهد بود.یعنی از نظر آنها مهمترین فوت و فن فروش در اینستاگرام داشتن یک سایت فروشگاهی است که لینک آن را بایستی در صفحه پروفایل اینستاگرام قراردهیم.از طرفی قراردادن لینک سایت فروشگاهی در پروفایل هم باعث افزایش اعتبار شما نزد اینستاگرام خواهد بود.

 

اگر راه اندازی سایت فروشگاهی برای شما مشکل و پر هزینه است بهترین گزینه استفاده از فروشگاه سازهای آنلاین است.یکی از این فروشگاه ساز های آنلاین که به صفحه بیزنس اینستاگرام هم متصل است؛ اینی فای می باشد.

برای اطلاعات بیشتر حتما مقاله‌ی دیگر ما مربوط به راه اندازی فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام را مطالعه کنید.

برنامه ریزی در اینستاگرام

چهار-برای فروش در اینستاگرام برنامه بریزید و به آن متعهد باشید.

همانطور که گفته شد اینستاگرام یک الگوریتم و برنامه مشخص دارد.از طرفی برنامه و برنامه ریزی در مدیریت فروش چه به صورت انلاین و چه به صورت حضوری همیشه مورد توجه بوده است.پس در محیطی که با یک برنامه و نظم در حال فعالیت است نمی توان بدون برنامه وارد شد.
متاسفانه خیلی از فروشندگان اینستاگرامی به این فوت و فن فروش در اینستاگرام توجهی ندارد.

  • برای بارگذاری محتوا مانند پست و استوری حتما یک تقویم محتوایی استفاده کنید.
  • محتواها در ساعات مشخصی قرارداده شده و تعداد پست ها و استوری ها به صورت منظم در هر هفته تکرار شود.
  • برای یادآوری زمان بارگذاری محتواها بهتر است از یک نرم افزار یا آلارم تلفن همراه استفاده شود.
  • یک ساعت بعد از قراردادن پست و یا استوری های تعاملی آنلاین بوده و به سوالات کاربران پاسخ دهید.
  • برای برگزاری تبلیغات و جشنواره های تخفیف حداقل یک ماه قبل برنامه ریزی کنید.

جزئیات اینستاگرام

پنج ارائه جزئیات را جدی بگیرید.

اگرچه در این مقاله ارایه جزئیات به عنوان چهارمین فوت و فن فروش در اینستاگرام معرفی شده است اما از ابتدای راه اندازی فروشگاه اینستاگرامی تان بایستی به جزییات توجه کنید. نوشتن جزئیات در موارد زیر را اصلا فراموش نکنید و آن ها را جدی بگیرید:

  • خودتان را در بایو به خوبی معرفی کنید.

اگر تعداد ۱۵۰ کاراکتر برای معرفی فروشگاه تان در یابو کافی نیست از استوری های هایلایت استفاده کنید.

  • استوری هایلایت را تبدیل به ویترین و کاتالوگ محصولاتتان کنید.

مهمترین موضوع در استوری های هایلایت این است که باید خودتان را به خوبی به مشتری معرفی کنید.نشان دهید یک فروشنده حرفه ای فروش آنلاین را دست گرفته است.در مورد علت راه اندازی فروشگاه تان توضیح دهید.توانمندی ها و تفاوت خود را نسبت به رقبا بیان کنید.

اگر خودتان طراح و تولیدکننده هستید در مورد کیفیت کارها و مواداولیه آن به خوبی توضیح دهید.

در واقع بایستی شما با استفاده از امکانات اینستاگرام، در مشتری تان اعتماد را به وجود آورید. مهمتر از آن به مشتری نشان دهید که یک ربات مدیریت فروشگاه را به عهده ندارد!

  • جزئیات در کپشن را فراموش نکنید.

موثرترین جزئیاتی که باید در فروشگاه اینستاگرامی تان به آن توجه کنید، ‌جزئیات کپشن است.در نوشتن جزئیات کپشن کم کاری نکنید.در مورد نوع جنس، ضمانت، قیمت، سایز، شیوه استفاده، نحوه نگهداری، نحوه ارسال، ‌هزینه ارسال، مدت زمان ارسال به سراسر ایران به خوبی توضیح دهید.این توضیحات باید به شیوه ای باشد که مشتری دیگر نیازی به پرسیدن سوال نداشته باشد. یا به عبارت دیگر با نوشتن جزئیات در کپشن، شما به سوالات مشترک و تکراری خیلی از مشتریان پاسخ  داده اید و زمان تان را مدیریت کرده اید.

  • جزئیات شخصی را به فروشگاه تان اضافه کنید.

شاید بپرسید جزئیات شخصی چه ارتباطی با فوت و فن فروش در اینستاگرام دارد.اما واقعیت این است که بایستی برند شخصی خودتان را به مرور در ذهن مشتری ایجاد کنید.برای رسیدن به این هدف می توانید از جزئیات ساده ای شروع کنید.مانند:

-استفاده از لوگو و رنگ های ویژه فروشگاه تان

-ارسال پیام شخصی سازی شده برای مشتری

-انتخاب یک روز ویژه برای فروشگاه تان به منظور برگزاری تخفیف و جشنواره های فروش

-طراحی اصطلاحات و عبارت های مختص فروشگاه تان برای استفاده از آن در استوری و کپشن برای ارتباط با مشتری

اینستاگرام فالو

شش- لطفا از فروش در اینستاگرام زود خسته نشوید.

آخرین فوت و فن فروش در اینستاگرام این است که صبور باشید! راه اندازی و مدیریت فروشگاه آنلاین مانند کاشتن بذر در زمین است.یک دفعه و با سرعت زیاد هیچ بذری به ثمر نخواهد رسید.خیلی از فروشندگان آنلاین در مراحل اولیه راه اندازی فروشگاه خسته شده و فروش آنلاین را رها می کنند.اگر در مورد کیفیت محصولی که می فروشید و قیمت آن مطمئن هستید و قبل از راه اندازی فروشگاه اینستاگرامی تان به اندازه کافی تحقیق کرده اید؛نیازی نیست برای عبور از مراحل اول فروش آنلاین نگران باشید.

شیوه های زیر می تواند در ایجاد انگیزه در فروش آنلاین و جلوگیری از خستگی و ناامیدی موثر باشید:

– کتاب هایی در زمینه فروش (شیوه های مختلف فروش، راه های افزایش فروش، شیوه های قیمت گذاری و تخفیف و …) مطالعه کنید.

-در دوره های آموزشی شرکت کنید.

-در محیط ها و گروه های مرتبط با فروشگاه تان حضور داشته باشید.(کانال ها و گروه های فعال در شیکه های اجتماعی و دورهمی ها و …)

-داستان های موفقیت فروشندگان را مطالعه کنید.

مطالعه و آموزش هم می تواند باعث ایجاد انگیزه برای فروش آنلاین شود و هم دریچه های جدید را برای گسترش فروش و یا تغییر شیوه های فروش به روی شما باز می کند.پس به زمانی که برای آموزش و افزایش دانش تان می گذارید مانند نوعی سرمایه گذاری نگاه کنید.استفاده از تجربه دیگران نیز در زمان شما بسیار صرفه جویی می کند.

 

فوت و فن فروش در اینستاگرام به موارد نوشته شده در بالا ختم نمی شود.زیرا با افزایش تعداد فروشگاه های و خریداران و همچنین افزوده شدن امکانات متنوع در اینستاگرام، دانش فروش در اینستاگرام نیز روز به روز بیشتر خواهد شد. اما بهتر است همه فوت و فن های فروش در اینستاگرام را پیاده کنید.چرا که این موارد اصول اولیه و بسیار کم هزینه ای هستند که هر فروشنده می تواند به راحتی آن ها را پیاده کند. در نهایت می‌توانید نگاهی نیز به محصولات پرفروش اینستاگرام داشته باشید.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *