امروز:1/03/01
کسب و کار موفق در اینستاگرام

کسب و کار موفق در اینستاگرام

فیس بوک در سال 2012 اینستاگرام را به قیمت یک میلیارد دلار خریداری کرد. و به تدریج اینستاگرام به ابزاری چند منظوره تبدیل شد که به طور یکسان به مشاغل و مصرف کنندگان خدمت می کند. به همین منظور بسیاری به کسب و کار موفق در اینستاگرام روی آورده‌اند

دیگر مقاله ما در رابطه با ایجاد فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام را از دست ندهید.

با بازدید روزانه 500 میلیون نفر از استوری های اینستاگرام، فرصت های خرده فروشان یا فروشندگان اینستاگرامی برای ارتباط با مصرف کنندگان و فروش محصولات شان در اینستاگرام بی حد و حصر شده است.

جی بائر، میزبان پادکست برنده جایزه Social Pros و بنیانگذار Convince & Convert، می گوید: «شبکه های اجتماعی باعث ایجاد روابط خویشاوندی بین شرکت ها و مشتریان می شود و خویشاوندی برابر است با قصد خرید. اینستاگرام به‌عنوان یک پلتفرم رسانه اجتماعی با ویژگی‌های متعدد، به یک کاتالیزور برای تعامل مصرف‌کننده و ابزاری برای موفقیت تجارت دیجیتال تبدیل شده است.

مزایای فروش در اینستاگرام نباید توسط فروشندگانی که می خواهند قیف فروش خود را بهینه کنند و دامنه دسترسی خود را گسترش دهند نادیده گرفته شود. با توجه به اینکه افراد زیادی هر روز وارد پلتفرم اشتراک‌گذاری عکس و ویدیو می‌شوند، جای تعجبی نیست که چرا کسب‌وکارها از این فرصت برای تصرف بازارهای هدف با استفاده از تلفن های هوشمند استفاده می‌کنند.

بنابراین هر فروشنده کالا و خدمات بایستی راه اندازی یک کسب و کار موفق در اینستاگرام را در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

کسب و کار موفق در اینستاگرام

  • دسته بندی سنی کاربران در اینستاگرام را بشناسید.

همین طور که می دانیم شناسایی مخاطبین هدف در طراحی یک برنامه بازاریابی موفق و در نتیجه راه اندازی کسب و کار موفق در اینستاگرام قدمی مهم محسوب می شود. براساس تحقیقات انجام شده توسط مرکز تحقیقاتی PEW در امریکا؛ جمعیت سنی کاربران اینستاگرام که از این پلتفرم استفاده کرده‌اند بر اساس گروه سنی:

 

18 تا 24 سال: 75 درصد

25 تا 29: 57 درصد

30 تا 49: 47 درصد

50 تا 64: 23 درصد

سنین 65 سال به بالا: 8%

می باشد.

پس اگر می خواهید محصول یا خدمتی را در اینستاگرام به فروش برسانید بهتر است به جمعیت سنی کاربران اینستاگرام توجه کنید.به طور مثال اگر محصول شما مخصوص سنین 18 تا 50 سال است؛ احتمال فروش محصول فروشگاه شما بسیار بیشتر است نسبت به گروه سنی پنجاه سال به بالا. یا اگر می خواهید کالایی را برای این بازه سنی بفروشید بهتر است برنامه های تبلیغاتی مناسبی برای….

در اینجا می‌توانید با مطالعه مقاله راه اندازی پیج فروش لباس در اینستاگرام اطلاعات خود را در این زمینه بالاتر ببرید.

کسب و کار موفق در اینستاگرام

  1.  برای داشتن کسب و کار موفق در اینستاگرام تعامل واقعی با مشتریان ایجاد کنید.

تعامل کلیدی برای علاقه مند نگه داشتن مخاطبان شما به مطالبی است که در اینستاگرام پست می کنید و می فروشید. به گفته Brand watch، تعامل برند در اینستاگرام 10 برابر بهتر از فیس بوک، 54 برابر بهتر از Pinterest و 84 برابر بهتر از توییتر است.پس استفاده از این موقعیت مناسب؛ نیازمند تهیه برنامه پیوسته و منظم برای ارائه محتوا به مخاطبان است.

محتوا ها باید شامل استوری؛ پست؛ لایو و ریلز باشد.ترکیب انواع محتوا برای افزایش تعامل با مشتریان لازم است اما بهتر است در این راه صبور باشیم.با گذشت زمان مشتریان و فالورهای متعهد پیج اینستاگرام تان؛ محتواها را به اشتراک خواهند گذاشت و همین منجر به افزایش مخاطب و نرخ تعامل بالقوه بیشتر می شود.

پیدا کردن مشتری در اینستا

3-از اینستاگرام برای آگاهی و آشنایی برند کسب و کارتان استفاده کنید.

بر اساس نتایج یک نظرسنجی که توسط Facebook IQ انجام شده است، ۷۸ درصد از کاربران اینستاگرام، برندها و کسب و کارها را در اینستاگرام محبوب می‌دانند. علاوه بر این، 83 درصد از کاربران اینستاگرام از این پلتفرم برای کشف محصولات و خدمات جدید استفاده می کنند.

بنابراین با توجه به اعتماد کاربران به شبکه اجتماعی اینستاگرام بهتر است شما نیز از این فرصت استفاده کرده و از این اپلیکیشن برای آگاهی و آشنایی بیشتر کاربران با کسب و کارتان استفاده کنید. به طور مثال می‌توانید در مورد :

  • ایده شروع راه اندازی فروشگاه تان
  • شیوه تولید محصول تون (اگر آن را خودتان تولید یا طراحی می کنید)
  • معرفی پرسنل و همکاران تان
  • اخبار و اتفاقات مهم کسب و کارتان

با کاربران تان صحبت کنید.استوری ابزاری مناسب برای آگاهی مشتریان از برند فروشگاه تان است.

چرا که مخاطبین فروشگاه اینستاگرامی تان احساس می‌کند با یک انسان مانند خودشان در ارتباط هستند نه یک فروشنده آنلاین که فقط قصد فروش کالا و کسب درآمد دارد.

آموزش فروش اینترنتی در اینستاگرام را از اینجا مطالعه کنید.

محتوای معتبر در اینستا

4-محتوای معتبر به مخاطبان تان ارائه دهید.

خرید آنلاین هم برای خریدار و هم برای فروشنده راحت است. با این حال، اینستاگرام مانند سایر شبکه های اجتماعی فاقد عناصر فیزیکی برای ارتباط با مشتریان است. بنابراین اگر می‌خواهید مخاطبان پیج فروشگاهی تان را که روزانه به ویترین اینستاگرام تان سر می زنند به مشتریان دايمی تبدیل کنید، باید مطمئن شوید که محتوای معتبری به آن ها نمایش می دهید.

پست کردن و قرار دادن استوری مداوم باعث اعتبار می شود، اما اگر تصاویری با کیفیت پایین آپلود می کنید نه. روی یک دوربین با کیفیت بالا سرمایه گذاری کنید یا یک عکاس حرفه ای را برای ثبت عکس های محصول خود استخدام کنید.

روش دوم برای ارائه محتووای مهتبر به مخاطبان تان، استفاده کردن از عکس های مشتری و محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)  است.آیا می دانید که تقریباً 90٪ از مصرف کنندگان به UGC برای تغییر تصمیمات خرید آنها اعتماد دارند؟ گزارشی که توسط Business Wire منتشر شده است نشان می دهد که 85 درصد از خریداران بیشتر تحت تأثیر UGC – که به شکل متن، تصویر، ویدیو است – قرار می گیرند تا محتوای ایجاد شده توسط خود فروشگاه!

فروشگاه های اینستاگرامی این نوع محتواها را از طریق کانال های بازاریابی و شبکه های اجتماعی دیگر به اشتراک می گذارند، اما اینستاگرام به پلتفرم پیشرو برای اشتراک گذاری UGC تبدیل شده است.

کسب و کار موفق در اینستاگرام

۵-ایجاد راه های متعدد برای خرید مشتریان تان فراهم کنید.

مهمترین قدم برای داشتن کسب و کار موفق در اینستاگرام این است که با فراهم کردن راه های مختلف امکان خرید مشتریان را، بالا ببرید.

 

برای اینکه دست شما برای ایجاد راه های خرید مشتریان تان بازتر باشد، بایستی یک وبسایت فروشگاهی راه اندازی کنید.اکنون که با توجه به محدودیت های اینستاگرام برای کاربران ایرانی، امکان استفاده از تگ شاپینگ نیست، بهتر است از راه های امن دیگر استفاده کنیم.

راه اندازی سایت هم به مشتریان کمک می کند که در هر ساعت از شبانه روز از فروشگاه تان خرید کنند. هم به شما کمک میکند تا محصولات تان را راحت تر در معرض دید مشتریان قرار دهید.به طور مثال می توانید لینک محصولات جدید یا محصولاتی که تخفیف های خوبی دارند را به صورت متناوب در استوری قرار دهید.در واقع با استفاده از استوری هم می توانید تصویر با کیفیت و واقعی محصول را نمایش دهید. سپس شما می‌توانید راه خرید آن را نیز در اختیار مشتری بگذارید.

استفاده از لینک و هدایت مشتری به سمت خرید محصول شیوه ای موثر برای فروش مستقیم کالا است.

از طرفی با داشتن یک وبسایت فروشگاهی می توانید لینک تک تک محصولات تان را در سایر شبکه های اجتماعی فروشگاه تان مانند واتساپ قرار داده تا مشتریان تان از آن کانال ارتباطی هم بتوانند خریدشان را انجام دهند.

نیازی به یادآوری نیست که سایت فروشگاهی همراه با نماد اعتماد الکترونیکی و درگاه پرداخت امن بانکی باعث اعتماد مضاعف مشتریان می‌شود. در نتیجه داشتن یک کسب و کار موفق در اینستاگرام خواهد بود.

 در اینستاگرام فریب نخورید

فریب این را نخورید که برای فروش و داشتن یک کسب و کار موفق در اینستاگرام باید پول زیادی خرج کنید. به طور مثال پرداخت هزینه گزاف برای راه اندازی سایت فروشگاهی اصلا توصیه نمی شود .می توانید از اپلیکیشن های فروشگاه سازی مانند اینی فای برای داشتن یک سایت فروشگاهی متصل به اینستاگرام استفاده کنید.

ایجاد یک فروشگاه اینستاگرام برای افزایش فروش یک فرآیند ساده است، به خصوص اگر توانسته باشید فالورهای زیادی را کسب کنید. در این صورت، تنها کاری که باید انجام دهید این است که با مخاطب خود بیشتر درگیر شده و میزان نرخ تعامل با مشتریان تان را افزایش دهید.

در نهایت حتما پیشنهاد می‌کنیم برای افزایش فروش خود، مقاله چگونه در اکسپلور اینستاگرام قرار بگیریم را مطالعه کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *